Péntek, 2024. Május 3.Tímea, Irma napja  

  Rovatok
. Kezdőlap
. Csemegéző - Ajánló
. Pályázat
. Kitekintő
. Tallózó
. Mozi - Színház
. Könyvajánló
. Olvasóink írták
. Napraforgó
. Korábban írtuk
. Kék Bolygó
. Bemutatkozunk
. Webtanterv
. Archívum
 
 

  Menü
. Kultúrjog
. Kiállítások
. Játszótér
. Linkek
. Kulturális szaknévsor
. REGCIVIL
. Keresés
. Hírlevél
. Partnereink
. Honlapok
szerverünkön
. Impresszum

Szolgáltatásaink
. Szerver üzemeltetés
. Hirdetés
 
 

  Hirdetés
 
 

  Keresés


 
 

  Évfordulók
Évfordulók
2003
A NEMZETKÖZI SAJTÓSZABADSÁG NAPJA

 
 

  Olvasóink írták: Kisvasutak veszélyben

Sokunk gyermekkori emlékei közé tartozik, az amikor az ország különböző pontjain található kisvonattal utazhattunk. Sajnos a tavaly beharangozott támogatás és a korszerűsítési program elmarad, így lehet, hogy már nem sokáig utazhatunk ezekkel a főként hegyi kis vasutakkal.







A Széchenyi gyermekvasút, már majdnem hungarikumnak számít, még sincs rá pénz. Aki egyszer este a Normafa, vagy Csillebérc környékén sétál este, akkor sétáljon a sínek mellett és megláthatja, hogy milyen katasztrofális a helyzet. A sínek görbék, a talpfák elvannak korhadva, a síneket övező fák ágai behajolnak a sínek fölé.

A kisvasutak építése hatékony és olcsó volt akkor, amikor még működött a bányaipar Magyarországon. Ezeknek a vonatoknak nem az volt a fő funkciója, hogy személyeket szállítsanak, főként nem turistákat, hanem teherszállításra használták őket.

Keskeny nyomtávú vasutat könnyebb volt építeni, mint ha aszfalt utat vagy normál vasút vonalat építettek volna a hegyek közé.

Kecskemétről indul az országban az egyetlen olyan kis szerelvény, amely több település összekötésével munkába szállítja az ott lakókat.

 

A Börzsönyben található Királyréti vasút vonalát az évek folyamán folyamatosan csökkentették. A régi szép időkben itt 50 kilométeres vasúthálózat kötötte össze a bányákat ma, pedig alig 10 kilométeres a turista útvonal.

Sajnos semmi garancia sincs arra, hogy ezek a vonatok valamikor is meglesznek mentve, hiszen még az őrzésük sem biztosított.

Aki teheti vigye el családját vonatozni, mert soha nem lehet tudni, hogy mikor ér a végéhez a magyar kisvasutak története.

Szöllősi Gábor

 

 
2005. augusztus 14, vasárnap 
 

 






Legyen Önnek is honlapja! Készítette, szerkesztette, tárhely: CSABAPROG Kft.