Egy egyszerűen kivitelezett film bonyolult alakjáról kapunk képet, amiben a beszéd helyett a képek hangulata többet ad át a zajló történetből, mintha monológokkal sűrűn lenne tűzdelve.
A harmadik ART-kártyával is látogatható filmünk a Pók.
Ez a történet Patrick McGrath és David Cronenberg fejéből pattant ki. Cronenberg a rendező is egyben ? az ő nevéhez fűződik a Meztelen ebéd és az eXistenZ. Ez utóbbival közös valamilyen szinten a látvány nőkre gyakorolt hatása, amit inkább gusztustalannak tarthatott a gyengébbik nem. Az eXistenZben mind a beszédben, mind a képekben juthatunk annyi információhoz, ami elvezet(het) a film megértéséhez? bár a végén kiderül, hogy amit röviddel előtte annak hittünk az még eshet lejjebb is. A Pók kezdő képsorai is ismerősek: Az élet játékhoz hasonlóan nem igazán tudhatjuk pontosan, mit is látunk.
Itt tárgyalt alkotásunkat ? azt hiszem ? egységesen nyomasztónak és nem túlzottan érthetőnek fogják találni még a művész-filmek látogatói is. Adalék a történethez, hogy London külvárosában játszódik a cselekmény, a helyszínekhez párosítva időben a múlt eseményeit. Egy lelkileg sérült srác Dennis 'Spider' Cleg, a Pók ? akit Ralph Fiennes és Bradley Hall (Spider ifj.) hitelesen alakít - belső dolgai vannak szemléltetve, s a helyszínek tökéletesen tükrözik állapotát. A vásznon való megjelenését támogatják a további szereplők Miranda Richardson (Yvonne), Gabriel Byrne (Bill Cleg), Lynn Redgrave (Wilkinsonné), John Neville (Terrence), Gary Reineke (Freddy), Philip Craig (John) személyében.
Két szálon fut a film. A főszereplő gyerekkorának dolgai mint okok és a helyszínek újralátogatásával felmerülő félelmek és emlékképek megjelenése mint okozatok vannak jelen. Egy tavalyi színes francia-kanadai-angol thrillerről van szó, 98 percben. Aki nem csodát és felhőtlen jókedvet vár, az nem fog csalódni.
G.Z.
November 27 - december 3. : 15:00, 21:15
A Center Mozi műsora a CSABANET oldalain